پورتال acterss
سرگردانی گردشگری قزوین در جاده‌ی یک‌طرفه
12 مرداد 1395 ساعت 11:35 | بازديد : 142 | نويسنده : | ( نظرات )

 

سرگردانی گردشگری قزوین در جاده‌ی یک‌طرفه 

 

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با اعلام اینکه گردشگری ایران در یک جاده‌ی یک‌طرفه قدم گذاشته و طی مسیر می‌کند، ادامه‌داد: با رونق گردشگری حلال در ایران و معرفی جاذبه‌های ارزشمند تاریخی، پذیرای جمعیت زیادی از توریست‌ها خواهیم بود.


فاطمه اشدری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، حوزه فرهنگ و ورزش را بسیار گسترده دانست و بابیان اینکه تمامی نمایندگان شورای شهر و به‌ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی نقش مهمی در تعیین خط و مش‌ها و سیاست‌گذاری‌های فرهنگی و اجتماعی دارند، افزود: آنچه که در حوزه تأثیرگذار فرهنگی تصمیم‌گیری شده و به وقوع می‌پیوندد، حاصل کار جمعی و تفکر متولیان امر با تکیه‌بر واقعیت‌های جامعه است.

وی که در شورای ادوار گذشته نیز ریاست و نایب‌رئیسی کمیسیون فرهنگی را بر عهده داشته است، بابیان اینکه سازمان فرهنگی_ورزشی مجری سیاست‌ها و برنامه‌های پارلمان محلی قزوین به شمار می‌آید، گفت: این سازمان نیز خدمات و برنامه‌های خود را در چند حوزه توانمند انجام می‌دهد، که طرح محله ما، یکی از آن‌هاست و 13 اردیبهشت‌ماه پنجمین دوره آن آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح طی سال 20 برنامه متنوع در هریک از 14 محله تحت نظر خود برگزار می‌کند و در سال گذشته بالغ‌بر 280 برنامه در محلات، مساجد، حسینیه‌ها و مدارس با مشارکت مردم برگزار کرد.

اشدری برپایی برنامه‌هایی نظیر سازه‌های ماکارونی، موشک آبی، ایجاد پایگاه‌های سلامت و دوره‌های آموزشی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، جشنواره پرتاب پاراگلایدر، جشنواره بادبادک‌ها (که اردیبهشت امسال در زرشک و کامان برگزار می‌شود) را از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح برشمرد.

اشدری واگذاری مراکز و امور فرهنگی به مردم را موجب صرفه‌جویی سالانه حداقل دو میلیارد تومان در هزینه‌های مجموعه مدیریت شهری اعلام کرد و ادامه داد: این صرفه‌جویی به الگویی در دیگر شهرهای کشور تبدیل‌شده و مورد استقبال قرارگرفته است.
رئیس کمیسیون فرهنگی بابیان اینکه در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، عفاف و حجاب توانستیم با مشارکت سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین گام‌های مؤثری برداریم، تصریح کرد: تشویق و تقدیر از بانوان محجبه در قشرها و شغل‌های مختلف در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب انجام‌شده و از دیگر برنامه‌ها می‌توان به مشارکت هیئت‌های مذهبی و ورزشی و تقدیر از نخبگان آن‎ها، برنامه همیاران محرم، حمایت از ناشران، نویسندگان و نخبگان علمی، تقدیر از معلمان که از اقشار زحمتکش و دلسوز جامعه هستند، را نام برد.

وی تصریح کرد: حمایت از تشکل‌های مردمی در بخش کودکان کار، سلامت و بهداشت، خانه مشارکت‌های مردمی، حمایت از زنان سرپرست خانواده، کمپ‌های ترک اعتیاد و انجمن معتادان گمنام از دیگر برنامه‌های حمایتی حوزه فرهنگی مجموعه مدیریت شهری بوده است.

به گفته این عضو شورا همایش ابرفیاض (درباره معرفی سید آزادگان)، ترویج سبک زندگی اسلامی_ایرانی، ایجاد خانه کودک در مراکز فرهنگی و مشارکت حوزه فرهنگی شهرداری در ساخت سوله‌های ورزشی طرح صالحین از دیگر اقدامات انجام‌شده و در حال انجام است و با توجه به فرارسیدن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در جلسه با استاندار درخواست شد، تا مساعدت دستگاه‌ها برای تجهیز این سوله‌ها انجام شود تا همه اقشار بتوانند از آن بهره ببرند.

وی خاطرنشان‌کرد: در مناسبت‌ها و اعیاد مذهبی و ملی همه واحدهای متولی مدیریت شهری اعم از سازمان‌های فرهنگی_ورزشی و زیبا‌سازی و روابط عمومی شورا و شهرداری اقدامات مؤثری داشته و دارند.

اشدری اضافه کرد: مساعدت به مساجد از سال 93 آغازشده و بالغ‌بر 400 میلیون تومان کمک مالی و حدود 350 میلیون تومان تراکم سیال برای توسعه مراکز فرهنگی و بهداشتی این مراکز هزینه شده است و در سال 95 در قالب مصوبه بودجه شهرداری بتوانیم سالانه تعدادی از این مراکز مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد را همراهی کنیم.

وی در بخش بعدی سخنان خود گردشگری را مهم‌ترین بخش از حوزه گسترده فرهنگی دانست و با تأکید بر اینکه باید مهندسی گردشگری در کشور و استان قزوین داشته باشیم، ادامه داد: صنعت گردشگری در دنیا هرروز و به شکل مستمر به‌روز و تخصصی‌تر اداره می‌شود، متأسفانه در برخی موارد کسانی که در رأس مدیریت قرار دارند، عموماً کسانی هستند که با علم روز آشنا نیستند و تجربه و سابقه کاری و تحصیلات روز ندارند، درصورتی‌که این بخش به سیستم مدیریتی کارآزموده نیازمند است.

این عضو شورا با تأکید بر اینکه اگر طرح جامعه گردشگری در کشور تدوین شود و شهرها و استان‌ها بر اساس این سند بالادستی عمل کنند، موفق‌تر خواهیم‌ بود، افزود: ایران دهمین کشور ازنظر جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و طبیعی برای جذب گردشگر شناخته‌شده و بر اساس آخرین آمار از هر یک هزار گردشگر فقط دو نفر وارد ایران می‌شوند، درصورتی‌که اگر درست عمل کنیم، می‌توانیم به هدف "یک میلیارد گردشگر، یک میلیارد فرصت شغلی" دست‌یابیم.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی اقداماتی نظیر ورود تشکل‌های غیردولتی توانمند مرتبط با صنعت گردشگری، احداث زیرساخت‌ها اعم از هتل، اماکن اقامتی، تأسیسات بین‌راهی، تدوین آمایش سرزمینی، ایجاد امکانات در سایت‌های گردشگری، اطلاع‌رسانی در بخش‌های مختلف همچون تابلوها و بروشور، آموزش راهنمایان توانمند گردشگری، تحقق سفرهای گروهی، رونق محصولات توریستی برای گردشگران و از همه مهم‌تر معرفی شهرهای ایران در فضای مجازی باید در حوزه گردشگری انجام شود.

وی با اعلام اینکه گردشگری ایران در یک جاده یک‌طرفه قدم گذاشته و طی مسیر می‌کند، ادامه داد: متأسفانه ما در راستای صدور گردشگر به اقصی نقاط جهان موفق‌تر از ایجاد شرایط برای ورود و حضور گردشگران عمل کردیم، درصورتی‌که با رونق گردشگری حلال در ایران و معرفی جاذبه‌های ارزشمند تاریخی، اول از کشورهای اطراف، بعد از کشورهای اسلامی و پس‌ازآن از سراسر جهان پذیرای جمعیت زیادی از توریست‌ها خواهیم بود.

این عضو شورا با تأکید بر اینکه برای جذب گردشگر نمی‎توان اصول اخلاقی را زیرپا گذاشت و مشکل توریست در ایران مربوط به حجاب و مسائل شرعی و مذهبی نیست، ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی همچون جشنواره غذا، لباس و یا گلاب و نیز برپایی جشنواره‌های مختص قزوین همانند جشنواره پنجاه بدر، انگور، گردو، پسته و برنج الموت می‌توانند به رونق گردشگری کمک کنند.

وی با تأکید بر اینکه نگرش منفی برخی مسئولان نسبت به عدم رونق گردشگری در ایران و به‌تبع آن شهر قزوین باید تغییر کند، یادآور شد: همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مسئول این بخش ضمن به‌کارگیری راه‌های بی‌شمار برای ارتقاء این صنعت راه‌هایی هستند که به برداشت گام‌های بلند کمک می‌کنند.

اشدری به تشکیل سازمان گردشگری در مدیریت شهری اشاره‌کرده و ضمن اینکه حیات آن در ذیل سازمان فرهنگی_ورزشی را مهم و پاسخگو می‌دانست، افزود: با تدوین طرح جامع گردشگری و دخالت وزارت کشور در این حوزه، شهرداری‌ها نیز می‌توانند بر اساس این سیاست‌ها عمل کنند تا راه برای کسب درآمد بیشتر برای شهرها به‌واسطه صنعت توریسم حاصل شود و در کنار این انتقال فرهنگ‌ها در فضای امن و ایده آل تری صورت بگیرد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)



|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


مطالب مرتبط با اين پست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








قدرتمند ترین پکیج رپورتاژ و بک لینک

منوي کاربري


عضو شويد


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نويسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبلیغات متنی
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
ساخت وبلاگ
اپلود عکس
آپلود عکس با لینک مستقیم
دانلود سریال ایرانی طنز
خرید ساعت مچی
هاست ارزان | خرید هاست
طراحی سایت در تبریز
دانلود رمان

خرید کانکس مسکونی
کسب درآمد اینترنتی
چت روم
ثبت شرکت
ثبت شرکت در کرج
خرید بک لینک ارزان
طراحی سایت در کرج
چت روم
قاصدون

خرید ژل امیزشی
دانلود رمان عاشقانه
تایتان چت
دانلود فیلم ایرانی با لینک مستقیم
جملات زیبا از بزرگان | جملات مفهومی
دانلود کلیپ خارجی
اخبار حوادث
مجله زیبایی بانوان
مجله اینترنتی مد
والپیپر های زیبا
دانلود فیلم ایرانی
دانستنی های پزشکی
جملات عاشقانه | عکس های عاشقانه
انجم تفریحی حد و حدود
اس ام اس مناسبتی
دانلود برنامه آشپزی اندروید
دانستنی های جنسی | آموزش روابط زناشویی
مجله تفریحی و سرگرمی
جملات عارفانه | جملات درمورد خدا
دکوراسیون داخلی ایرانی
دانلود آهنگ ایرانی غمگین
دانلود نرم افزار اندروید جدید
مجله تفریحی سرگرمی خر تو خر
آموزش طراحی سایت
دانلود بازی اندروید دخترانه
قران انلاین
طراحی سایت در تبریز
دانلود آهنگ ایرانی
سایت تخصصی ماشین
آبادان نیوز
الوان وب
دانلود اهنگ جدید
چت روم
بیت کوین
چت روم
گالری مدل لباس کودک
فال و طالع بینی
زیست پلاس - مرجع جامع کنکوریها
دانلود آهنگ جدید ایرانی
خرید ساعت کاسیو
علی چت
جوک 19
پایگاه خبری سهامدار نیوز
وایبر سافت
آنتیک موزیک
مجله تفریحی غزاله چت
مجله سرگرمی آلاله چت
خدمات بلاگ | url shortener service
خرید بک لینک
دانلود عکس متن دار با کیفیت HD
مجله تفریحی سرگرمی فانیا
دانلود موزیک پاپ ایرانی
مجله اتو چت
رویا طرح
زرنا نیوز
مجله امگا چت
طنز بازار
شلیل چت
پورتال محیا چت
درهاج چت
چت ایمیل

اف سی بی چت
ابتین چت
مکس نیوز
گلچین 98
مجله فان گپ
پورتال ماهان چت
چت تاپ
نانسی چت
نوز چت
شیدا چت
بزرگترین سایت مرجع ماشین
چت نشین
سلکت موزیک | دانلود آهنگ پاپ
شطرنج اراک
دروغ چت
فروش محصولات ورزشی | ایران پولار
سایت پیچک چت
اسکای پاتوق
افسون چت
محبت چت
سایت تفریحی 200 لاو
باکس نیوز
مجله پارسا گپ
دانلود فیلم و سریال
نوا گیم - دانلود بازی کامیپوتر کم حجم
پی فور فیلم
دانلود والپیپر
جدیدترین عکس های هنرمندان و مد لباس

چت ققنوس
آرال چت
همراه چت
ماه پری چت
بهاره چت
تفریحی چت
پارسینا چت
بروز موزیک
آبنباتی چت
تمدن ها
برترین ها
شارژ0
خونه تو
عشق اول چت
نانو چت
هیدن چت
چت نت
سیاهی چت
کوه چت
رهام چت
چت نو
عشق ابدی
فروشگاه اینترنتی
او موزیک
دانلود کلیپ جدید | عکس خفن
چت ماتیار
پورتال با ما
آنیلا چت
پورتال رومنا
فور چت
دانلود رایگان
آزران دانلود
دانلود فیلم و سریال
پرنس چت
فرار چت
پورتال آرمین
پارسینا چت
پورتال همدان
چت تاپ ناب
فروش بک لینک
تهران روم
تاپ رمان
پورتال برف
سایت ره گوی
قالب وبلاگ

http://www.saclongchamp--pascher.fr/
http://buyviagransa.com/